wtorek, 15 października 2013

Ile wart jest kocioł C.O. Zębiec - gdzie kupić?

Kocioł C.O. chciałem kupić u autoryzowanego sprzedawcy - by mieć pewność, że będzie nowy, w idealnym stanie, z pełną gwarancją i dostępem do serwisu w przyszłości. Liczyłem też, że kupując z punktu polecanego przez producenta będę miał jakieś profity - choćby niższą cenę. 

Nic z tego. 

Przeczytaj, bo opiszę mechanizmy dotyczące pewnie nie tylko kotłów C.O.

Początkowo wybrałem kocioł (z nowej linii Zębiec - SuperNova) WENUS 10 kW. Pierwszego maila z zapytaniem o cenę wysłałem oczywiście do autoryzowanego sprzedawcy w Łodzi - hurtowni Tech-Gaz. Podali cenę 3235 zł brutto. Kocioł nie był dostępny od reki, ale na zamówienie. Zdziwiłem się nieco. Plusem był bezpłatny transport (na terenie Łodzi, bez wniesienia). 

Zacząłem poszukiwanie w Internecie. Skorzystałem z fajnego serwisu http://www.ceneo.pl/. Okazało się, że jest kilka ofert a ceny dużo niższe niż u producenta. Najtańszy był w sklepie internetowym piecolandia.pl (cena 2595 zł brutto + przesyłka 119 zł). To nawet z przesyłką o 521 zł taniej. Zadowolony, ale i zaniepokojony tym faktem dopytywałem czy kotły są nowe itp. Piecolandia zapewniła mnie, że "Kotły są nowe, nieuszkodzone z pełną gwarancją producenta i fakturą vat z naszej strony. Producent nie wytwarza innych gorszych serii. Koszty dostawy dotyczą całego kraju lecz nie jesteśmy w stanie zapewnić wniesienia kotła do domu. Termin realizacji ewentualnego zamówienia wyniesie do 3 dni roboczych".  Nadal zdziwiony niską ceną, napisałem do firmy Zębiec. Podano mi numer telefonu do kierownika sprzedaży. Zadzwoniłem i wyraziłem swe zdziwienie. Kierownik potwierdził, że kotły z Piecolandi są oryginalne. Nie wiedział dlaczego jest aż tak duża różnica w cenie. Coś mówił o promocji jaką mieli na początku roku czy o innych sposobach w jakich mogli zdobyć piece w niższej cenie. Zalecił by dopytać o rok produkcji kotła i o kartę gwarancyjną. Piecolandia odpowiedziała mi: "Na chwilę obecną kotły wysyłamy z depozytu od producenta w związku z czym są to nowe roczniki 2013 lub produkcja z końcówki zeszłego roku. W związku z tym karty gwarancyjne nie są przez nas podstemplowane ale można do nas taką kartę odesłać listem poleconym a my dopełnimy wszelkich formalności z tym związanych. Faktura Vat jest wysyłana pocztą". Taka odpowiedź mnie zadowalała. Otrzymałem ją 10.07.2013 roku o godz 8:07. A kilka godzin później, gdy spytałem o cenę zestawu sterującego, dostałem wiadomość (10.07.2013 godz 13:40): "Cena zestawu nadmuchowego (wentylator+sterownik) wynosi w tej chwili 780 zł/ szt. Cena kotła wenus 10 kW uległa niestety zmianie - 3149 zł brutto/ szt + koszt dostawy:
- przy płatności przedpłatą - 139 zł,
- przy płatności za pobraniem- 199 zł
". 

Może nie każdy to wychwycił, więc napiszę w skrócie. Gdy niezadowolony z ceny producenta, znalazłem dużo niższą w Internecie i szukając dziury w całym podpytywałem producenta czemu w danym sklepie internetowym mają tak niską cenę, ów producent wywarł (najpewniej) wpływ na sklep ineternetowy i ten podniósł drastycznie cenę. Wszystko działo się w ciągu kilku godzin. Dla nich to zabawa cyframi, a dla klienta konkretne pieniądze. 

Zobaczcie na przykładzie kotła Zębiec WENUS 10 kW:
- 3235 zł (cena sklepu zalecanego przez producenta) 
- 2595 zł + przesyłka (ok 119 zł) (cena sklepu internetowego piecolandia.pl)
- 3149+ przesyłka (ok 139 zł) (cena sklepu internetowego piecolandia.pl - prawdopodobnie po interwencji producenta). 

Takie zagranie tym bardziej zniechęciło mnie do kupna od autoryzowanych sprzedawców. I dało do myślenia: ile naprawdę są warte te kotły i kto zgarnia taką marżę. Dlaczego mniej zachłanny sklep internetowy został przymuszony do zmiany ceny. 

Sprawdziłem kolejne oferty m.in.: sklep market-instalacyjny.pl oferował kocioł Zębiec WENUS 10 kW za 2747,97 zł. 

Tymczasem przez tak długie szukanie odpowiedniego sprzedawcy namyśliłem się i wybrałem jednak nieco mniejszy kocioł SWK 10kW (z linii tradycyjnej). Niestety w sklepie Tech-Gaz nie był już dostępny. Kupiłem ostatecznie w internecie ze sklepu: "BIEGAŃSCY". Zapłaciłem 2390 zł + 99 zł za dostawę. Kupiłem też miarkownik ciągu. Kocioł został dostarczony w uzgodnionym terminie, w krótkim czasie, w nienaruszonym stanie. Odpowiadając na pytanie gdzie kupić kocioł Zębiec polecam sklepy internetowe. Warto trochę poszukać, bo można zaoszczędzić kilkaset złotych. 

3 komentarze:

  1. Niestety ja takiego kotła u siebie nie używam, więc również ciężko mi się na jego temat wypowiedzieć. Osobiście mam u siebie ogrzewanie gazowe i jak skorzystałem w firmie z oferty https://poprostuenergia.pl/gaz-dla-firmy/ to praktycznie od razu zacząłem płacić niższe rachunki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety nie znam się do końca na tych sprawach, ale jak najbardziej sama kwesta ogrzewania jest niezwykle ważna. Muszę dodać, że ja również chwalę sobie firmę http://ewol-ogrzewanie.pl/ która wykonuje znakomicie całość ogrzewania podłogowego.

    OdpowiedzUsuń