wtorek, 10 września 2013

Granna - instrukcja do gry

Logo uzyskane z:
http://www.granna.pl/aktualnosci
Dostaliśmy dla dzieci grę - Quiz ortograficzny Granny. Ale instrukcja gdzieś się nam zgubiła. Szukam, więc w Internecie. Pierwsze co mi się wyświetliło to kilka forów internetowych, na których "zrozpaczeni" ludzie proszą o pomoc w znalezieniu instrukcji. I cieszą się jak im ktoś w skrócie opisał. Westchnąłem tylko OmG!
I zajrzałem na stronę http://www.granna.pl. A tam spis wszystkich gier wydanych przez tą firmę wraz z recenzjami i instrukcjami. Niestety do "Quizu ortograficznego" instrukcji nie było. Napisałem, zatem maila do Granny i dzień później otrzymałem instrukcję w pdfie z życzeniami miłej zabawy. Miło, szybko, bezkosztownie. 

Zatem podpowiedź dla poszukiwaczy instrukcji do gier czy innych produktów:
- Nie błąkajcie się (wchodźcie od razu na stronę producenta).
- Nie lękajcie się (piszcie do producenta z prośbą o przesłanie). 


Zadowolony z takiej obsługi klienta poczytałem nieco o wydawnictwie Granna i w kilku zdaniach podzielę się z Wami. Podoba mi się historia rozwoju firmy.
Została stworzona w 1991 roku przez małżeństwo Falkowskich, którzy nie mogąc znaleźć w polskich sklepach (lata tuż po komunizmie) ciekawych zabawek dla własnych dzieci i znając towary z zagranicy, zaczęli produkować własne gry planszowe. Biuro mieli we własnym mieszkaniu. Magazyn - w piwnicy. Zatrudniali chałupników. Na pieczątki, papier, potem auto i benzynę musiała się zrzucać cała rodzina. Ale świetnie trafili w pustkę na rynku. Do tego dobre pomysły, sprzyjające warunki podatkowe (nie to co teraz) i rozwój sieci marketów sprawił, że firma szybko się rozwijała. Stopniowo kupowali maszyny, wynajmowali większe pomieszczenia. Dziś wydawnictwo Granna Sp. z o.o. jest wiodącym polskim producentem gier planszowych, zaopatrującym rynki w wielu państwach. Gry wydawane są nawet w kilkunastu wersjach językowych. Najpopularniejsza gra "Superfarmer" sprzedała się w ponad milionie egzemplarzy.

- Można?
- Można!

Informacje o historii wydawnictwa Granna zaczerpnąłem z: http://gry.onet.pl/artykuly/granna-jest-polska/hgcjd  (wywiad z właścicielami, ciekawe wspomnienia i anegdoty) oraz z: http://forsal.pl/artykuly/552411,pierwsi_rzucili_kostka_i_zdobyli_rynek.html  .


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz