sobota, 14 września 2013

Zakup mebli. Jak nie tracić czasu i pieniędzy? Pojechać do ORDOMU.

Gdy na początku września odwiedziliśmy kilka sklepów meblowych, potwierdziłem moją wcześniejszą opinię: Szkoda czasu na chodzenie po sklepach. Szkoda pieniędzy na benzynę/bilety. Lepiej od razu jechać do salonu meblowego ORDOM przy ul. Milionowej 55 (róg Alei Marszałka E. Śmigłego-Rydza). Z dojechaniem nie powinno być problemu (sporo linii MPK, opcja zaparkowania w pobliżu). 
Ale po kolei: Najpierw była Agata Meble - zapamiętałem, że wybór jest dość spory i świetny darmowy figlo raj dla dzieci (dobry pomysł), fajne meble młodzieżowe. Później Ambra - bo blisko, ale to mały sklep, mały wybór. W salonie Bodzio - przytłaczająca cisza, ciekawe meble (ale mały wybór kolorów). W Black Red White - meble tej firmy i nic więcej.  

Polecam ograniczenie poszukiwania do salonu ORDOM, ponieważ z mojego doświadczenia, obserwacji i analizy wynika, że mają największy wybór mebli, oferują także meble dostępne w innych sklepach i to często za niższą cenę, ceny mają naprawdę konkurencyjne. Jeśli chodzi o ceny, to nie bez znaczenia są wyprzedaże, promocje (np 100 zł rabatu przy wydanym 1000 zł - ale dotyczy to wybranych mebli i nie jest to stała promocja). Natomiast stałą korzyścią jest bezpłatny transport na terenie miasta Łodzi z wniesieniem do mieszkania. Podkreślam "z wniesieniem", ponieważ transport oferują praktycznie wszystkie sklepy, ale wniesienie chyba tylko ORDOM. 

Jestem przekonany do sklepu ORDOM, bo już kolejny raz (po sprawdzeniu konkurencji) wybrałem właśnie to miejsce. I również tym razem obsługa była dostępna, miała czas i kompetencje. Udało się też skorzystać z rat 0%. I to bez żadnej ściemy. Po prostu kwota zakupu podzielona na ilość rat i tyle do spłaty. Warto zwrócić na to uwagę, bo niektóre sklepy oferujące raty 0% doliczają ubezpieczenie lub inne opłaty, przez co suma rat staje się sporo wyższa niż całkowita kwota zakupu. Transport umówiony za kilka dni, przyjechał o wyznaczonym czasie. Meble panowie ochoczo wnieśli i postawili we wskazane miejsce.
Tu jednak pojawił się problem.
Nie dowieźli jednego, kluczowego elementu (podstawki pod regał). Z tego co się dowiedziałem prawdopodobnie uległ on uszkodzeniu podczas transportu od producenta do sklepu. Zachowanie sklepu w tej nietypowej sytuacji oceniłbym na 4. Tzn: w dniu transportu zadzwonili, że nie ma tego elementu i pytali czy mają przywieść pozostałe części. Gdy przyjechali brak elementu został zaznaczony w dokumentach i zostałem poinformowany co robić. Nie czekając aż do mnie zadzwonią, sam dzwoniłem do sklepu - pytając kiedy dostarczą mi brakujący element. Jeden z kierowników straszył mnie kilkunastodniowym oczekiwaniem, ale przyciśnięty nieco drugi zorganizował dostawę w sześć dni. Nie traktuję tego jako ujmę dla sklepu, bo była to sytuacja awaryjna. Porada na blogu: meble należy zamawiać z dużym wyprzedzeniem.

Z wcześniejszego zakupu mam pozytywne doświadczenie jeśli chodzi o obsługę gwarancyjną, co także powinno się brać pod uwagę przy wyborze miejsca zakupu. 
Jeśli chodzi o jakość mebli oferowanych w sklepie to określił bym ją jako ... polską.  Ładniej lub brzydziej oklejone płyty wiórowe czy OSB to jakość większości mebli w sklepach typu Ambra, BRW, Ordom. Jakość mebli nie ma przełożenia na ocenę sklepu. A raczej na ocenę ich producenta. Zatem np Ordom oferując meble wielu producentów pozwala dopasować jakość do portfela klienta. Aczkolwiek tych, którym pieniądze nie mieszczą się w portfelu i przechowują je w walizce, zaleciłbym zakup w jakimś ekskluzywnym salonie mebli z litego drewna, których w zwykłych (opisanych wyżej) sklepach trudno się doszukać. 


2 komentarze:

  1. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Z własnego doświadczenia wiem, że pomoc przy przeprowadzce jest na wagę złota. U nas w tym roku na medal spisała się ta firma przeprowadzkowa transportplus.pl. Wynajęliśmy ją do pomocy przy przeprowadzce do nowego domu. Wszystko poszło bardzo sprawnie i bez niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń