niedziela, 29 września 2013

klocki LEGO - zalety i wady, moja opinia

Czas na opinię na temat klocków LEGO. Zacznę od przedstawienia plusów i minusów tego rodzaju zabawek.

Przykładowy zestaw Lego City - quad policyjny (60006)

Przykładowy zestaw Lego Friends - salon dla zwierząt w Heartlake (41007)



+
+ wysoka jakość 
+ dość duży przedział wiekowy użytkowników 
+ duży wybór ze względu na wiek, płeć, zainteresowania 
+ duża rozpiętość cenowa (od pojedynczych minifigurek za 5-10 zł do wielkich zestawów za ponad 500 zł) 
+ popularność 
+ szeroka dostępność u dystrybutorów (sklepy firmowe, hipermarkety, małe sklepy, sklepy internetowe) 
+ otoczka (budowanie fabuły, reklamy, filmy, gry, Legolandy, kluby Lego) 
+ produkty towarzyszące (np książki, komiksy, filmy)
+ regularnie wydawane katalogi i wprowadzane nowości 
+ cena adekwatna do jakości (ale warto szukać sklepów z niższą marżą niż np firmowe i promocji) 
+ ponadczasowość (wiecznie modne, wiecznie atrakcyjne, klocki sprzed lat pasują do tych najnowszych)
+ możliwość przekazywania klocków z ojca na syna 
+ możliwość odsprzedania gdy już nie będą potrzebne 
+ nieograniczone możliwości kolekcjonowania 
+ możliwość łączenia różnych zestawów 
+ nieograniczone możliwości budowania, składania, tworzenia 
+ dokładność wykonania elementów, modele (np pojazdy, elementy) bardzo podobne do rzeczywistych
+ nie nudzą się
+ rozwój dziecka (twórczość, kreatywność, umiejętność korzystania z instrukcji, myślenie, wyobraźnia, spostrzegawczość, zdolności manualne)

--
- łatwo je zgubić 
- wiele małych elementów (niebezpieczeństwo dla dzieci np jak ktoś przyjdzie z niemowlakiem)  
- trudność czyszczenia niektórych elementów 
- można się uzależnić :) 
- zaangażowanie i kupowanie kolejnych zestawów pociąga za sobą spore koszty
- firma jest z Danii (kasa trafia zagranicę)  
- część podstron na stronie http://www.lego.com/pl-pl jest w języku angielskim


Jak widać dostrzegam dużo więcej zalet niż wad. W związku z tym moja ocena jest jak najbardziej pozytywna. Szczerze polecam klocki LEGO. Mogą być doskonałym prezentem dla dzieci i młodzieży. Można wybrać zestaw w cenie jaką chcemy przeznaczyć. Należy też wziąć pod uwagę wiek, płeć i zainteresowania dziecka oraz w miarę możliwości sprawdzić czy nie ma już takiego zestawu. Poza tym można podpytać rodziców czy życzą sobie takiego prezentu dla dziecka, bo później to na nich spadnie finansowy ciężar kontynuowania kolekcji.
Dodaję klocki LEGO do zakładki POLECAM.

W tym miejscu zwrócić muszę uwagę, że istnieją klocki będące polskim odpowiednikiem LEGO. Produkuje je polska firma COBI. Nie mam opinii na ich temat, bo nie posiadamy takowych, ale jeśli ktoś woli polskie produkty to może kupować COBI. Choć są to zupełnie inne zestawy podejrzewam, że większość zalet LEGO posiada też COBI. I co ważne okazuje się, że klocki obu firm pasują do siebie i można je łączyć.

16 komentarzy:

  1. Klocki LEGO lepiej się składają niż ich tani konkurenci, i nie rozpadają się tak przy zabawie, nawet Mój 5-letni S to zauważył. A do tego są idealną zabawką także dla Lucjana-kota. Podobnie jest z LEGO Duplo - niby drogie ale bardziej wytrzymałe od klocków z innego plastiku, dlatego wolę zainwestować i mieć na dłużej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak w przypadku LEGO cena jest adekwatna do jakości, choć warto szukać tańszych sprzedawców - bo ten sam zestaw można kupić nawet za pół ceny katalogowej

      Usuń
  2. Lego to faktycznie jakość znam historię osób które wyciągają pudło lego ze swojego dzieciństwa schowane gdzieś na strychu dla swoich starszych już dzieci i nie widać "ich wieku" Poza tym to chyba najbardziej kreatywne klocki można z nich zbudować wszystko, widziałam na własne oczy w świetlicy Lego. Tylko cena ale warto polować na promocję, zawsze to trochę taniej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ktoś ma dzieci lubiące Lego to może zamówić dla nich, wydawane przez firmę Lego czasopismo tematyczne o klockach. Jest tam katalog, konkursy, komisky itd. Lego wysyła taki bezpłatny katalog co 3 miesiące chyba - http://www.nagrodobiorcy.pl/bezplatny-magazyn-dla-dzieci-lego-club/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślałem już o tym, ale teraz mnie skłoniłaś i zapisałem dzieci do klubu, jak przyjdzie pierwszy numer - napiszę

      Usuń
  4. Pamiętam, że w dzieciństwie nie lubiłam klocków, chociaż miałam ich bardzo dużo. Obecnie mój synek uwielbia wszelkiego rodzaju klocki, ciągle je układa, nawet podczas oglądania bajek. Dlatego chcę mu kupić nowy komplet ze strony http://cobi.pl/zabawki/klocki/. Czy któraś z Was kupowała klocki z tej firmy? :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Klocki COBI faktycznie nie są tak dopracowane jak LEGO, ale oferują unikalną tematykę. Kupiłem dziecku znajomych zestaw z RUDYM 102, ojciec miał chyba więcej radości niż dzieciak. Sam też składałem t34 i uważam, że gąsienice są świetnym pomysłem a tematyka militarno-historyczna wypełnia niszę opuszczoną przez LEGO, które nieco sztucznie napędza koniunkturę na Gwiezdne Wojny, Batmany etc.

    OdpowiedzUsuń
  6. Żadna zabawka nie podbiła świata tak bardzo, jak klocki Lego. Mają one już kilkadziesiąt lat, a mają się świetnie, dostarczając rozrywki dzieciom i ich rodzicom. Lego klocki są bardzo popularne i dlatego zainteresowałam tym tematem i przeczytałam artykuł http://www.fashionportal.pl/tajemnice-klockow-lego-wszystko-co-musisz-wiedziec-zanim-zdecydujesz-sie-na-konkretna-serie/

    OdpowiedzUsuń
  7. to jest super zabawa, mój wnuczek wiek 6 lat składa potrafi jednocześnie oglądać telewizje i układać KLOCKI,Dlatego poproszę córkę żeby zapisała go do CLUBU

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak dla mnie klocki lego nie mają żadnych wad. No i są niezniszczalne - dalej mam w domu te klocki, którymi bawiłam się za dzieciaka. Teraz przejął je mój syn, no i czekamy na kolejny zestaw od bgż ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Co trzeba zrobić żeby dostać klocki?

    OdpowiedzUsuń
  10. @lara22 z jakiej okazji dają klocki?
    @anonimowy pewnie jakieś transakcje kartą/apikacją

    OdpowiedzUsuń
  11. Klocki nie mają wad - serio. To jedne z lepszych zabawek. Zarówno dla dużych, jak i małych. Jeśli ktoś szuka jakiegoś zamiennika dla Lego (bo te zestawy potrafią być naprawdę drogie), może zdecydować sie na nasze Polskie rozwiązanie Klocki Cobi. Polecam. Warto zapoznać się też z takim porównaniem jak to na tym blogu: http://recenzent.net/hobby-i-wypoczynek/pod-lupa-klocki-cobi-mala-armia/

    OdpowiedzUsuń
  12. Kupował ktoś kiedyś klocki u nich ? https://www.zabawkoweabc.pl/klocki-lego

    OdpowiedzUsuń